Dunia Email ku

Just another WordPress.com weblog

dialog kelakar

SA PE HEBAT
Man : Bapa aku hebat. Dia polis. Semua orang takut ngan dia.
Ali : Eleh, bapa aku lagi terer. Kalau dia suruh orang tunduk, mesti orang tu tunduk.
Man : Wow! Bapa kau keja apa?
Ali : Tukang gunting rambut. 
 
KELAS BI
Ayah : Apasal B.I kamu nie asyik dapat kosong jer…! Apasal hah?
Anak : Eh, ayah! Tu bukan kosong. Tadi cikgu adik dah kasi bintang banyak kat bebudak lain. Ada dapat 5 bintang la, 4 bintang la. Bila turn adik jer, bintang dah abis. Sebab tu cikgu bagi kat adik bulan.

SUDU
Doktor : Encik kena ambil 3 sudu ubat ni setiap hari.
Pesakit : Eh! tak boleh la doktor.
Doktor : Kenapa?
Pesakit : Rumah saya ada dua sudu jer. 
 
MAYAT
Cikgu : Hasan,sambungkan 2 ayat ini menjadi satu. ‘Ali menaiki basikal ke sekolah. Ali ternampak mayat.’
Hasan : Ali ternampak mayat menaiki basikal ke sekolah.
 
TIRU
Cikgu : Encik, anak awak didapati meniru Ali dalam exam.
Bapa : Apa bukti awak? 
Cikgu : Encik tengok soalan nombor 4 nie. Siapakah menemui Pulau Pinang? Seman tulis “Saya tak tahu” dan anak encik tulis “Kalau engkau tak tahu, aku lagi la tak tahu”.

DOKTOR
Suatu petang datang seorang lelaki berumur ke klinik ENT, kerana telinganya di masuki biji kacang hijau semasa dia membeli barang dapur di pasar.
Doktor : “Selamat petang…”
Pesakit : “Selamat petang Doktor!”
Doktor : ” Ada masaalah apa …?”
Pesakit : “Telinga saya dimasuki biji kacang hijau, Doktor…” 
Doktor : “Biar saya periksa telinga anda!”
setelah diperiksa… .
Doktor : ” Ada2 cara untuk mengeluarkan biji tersebut…”
Pesakit : “Apa caranya doktor?”
Doktor : “Pembedahan kecil kosnya 2 ribu ringgit dan pilihan kedua pula percuma…”
Pesakit : “Mahal sangat Doktor, kalau yang percuma bagaimana?”
Doktor : “Yang percuma kena sabar…”
Pesakit : “Baik, saya sabar, dan bagaimana caranya…?”
Doktor : “Anda sirami telinga anda 2 kali sehari dan nanti jika 
sudah jadi tauge’ anda tinggal tarik keluar.”
Pesakit : “Huh
 
p/s : Mulai hari dengan senyuman, kerana senyuman adalah ubat. Jangan tension2.

August 27, 2009 - Posted by | Jenaka

2 Comments »

  1. kelakar nyerr🙂

    Comment by Anonymous | June 3, 2013 | Reply

  2. Hi webmaster do you need unlimited content for your
    blog ? What if you could copy article from other websites, make it unique and
    publish on your blog – i know the right tool for you, just
    type in google:
    loimqua’s article tool

    Comment by Alfonzo | January 15, 2015 | Reply


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: